• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Möjlighet till större lån?

Rob78

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
3 Mars 2015
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag har egentligen två frågor.

Jag har 5 st förfrågningar, 3 st blanka (alla försvinner i januari). Har ett kreditbetyg på 1.5% mellan bra och mycket bra. Finns det möjlighet att få ett större lån beviljat? Runt 50000.
Dock har jag ett betalningsföreläggande, ser bankerna det? Kollar dom upp det? Någon som har några erfarenheter att dela med sig av?


Tacksam för svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Är det verkligen blanka förfrågningar om du har 1,5%? Visserligen verkar dessa få mindre betydelse för kreditbetyget, men det där lät väldigt lågt. Vilka har ställt dem och vad står det?

Edit: ser att jag tidigare förundrats över samma sak i en annan tråd av dig. Bortse från ovanstående då :)

Jag tror man måste vända sig till KFM för att se ett föreläggande, så vid automatiska behandlingar av ansökningar bör det vara grönt (men de kan ju granska manuellt efteråt), låter någon annan ge definitivt svar om det...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Jag har egentligen två frågor.

Jag har 5 st förfrågningar, 3 st blanka (alla försvinner i januari). Har ett kreditbetyg på 1.5% mellan bra och mycket bra. Finns det möjlighet att få ett större lån beviljat? Runt 50000.
Dock har jag ett betalningsföreläggande, ser bankerna det? Kollar dom upp det? Någon som har några erfarenheter att dela med sig av?


Tacksam för svar!

En del mindre aktörer kollar om man har förelägganden, man måste dock ringa KF för det, eller maila.. normalt sett har man inte tid med det om man vill hålla någorlunda tempo i kreditprövningen..

Det borde gå bra, och har du 1.5 ås har du ingen "blank"

jag vet fasen inte var blank kommer ifrån.. det handlar om att du inte ska ha någon förfrågan där det står något om ett ärendenummer i.. dom krånglar till det
 

Rob78

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
3 Mars 2015
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Tack för svar!
Jag är helt 100% att jag har bra kreditbetyg och många blanka från inkasso med ärendenummer, har trippelkollat det haha. Väldigt skumt iallafall.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp